De evolutie van Renovita: online & offline marketing in de bouwsector

Renovita is de nieuwe naam van R&D Interieur en werd 25 jaar geleden opgericht. Oorspronkelijk legde het bedrijf zich toe op kleinere renovaties en inrichtingen voor de horeca. In 2019 werd het bedrijf overgenomen door Benjamin Callens (34). Als ingenieur elektromechanica en met 15 jaar ervaring in de bouwsector op zak, liet hij Renovita doorgroeien. Met 30% groei jaar-op-jaar en een 50-tal projecten per jaar is Renovita intussen een referentie in de markt geworden.
Benjamin: “We willen een echte partner zijn voor (totaal) renovaties voor zowel particulieren, architecten als ontwikkelaars. Ontzorging op vlak van milieunormen, kostenbeheer en kwaliteitsgarantie is een evidentie voor ons. Onze nieuwe naam en nieuwe huisstijl ligt dichter bij wat we vandaag aanbieden en toont onze ambitie voor de toekomst.
Renovita is gevestigd in Tragel 52, Aalst.

De uitdaging

Begin 2023 contacteerde Benjamin ons met een heel specifieke vraag: meer contactformulieren en dus meer offerteaanvragen binnenhalen. Het doel was om zo’n 2 contactformulieren per dag te halen, stapsgewijs opgebouwd. Een hele duidelijke briefing waar we graag onze tanden wilden in zetten.

De oplossing en aanpak

Op het moment dat we wilden beginnen aan deze uitdaging, werd er nog niets gemeten en dus zijn we gestart met alles klaar te zetten qua tracking en advertenties zodat we de vooruitgang konden meten. We zijn gestart met Google Ads campagnes en SEO optimalisatie van de bestaande website. In April 2023 konden we meteen 550 websitebezoekers meten. In september 2023, dus na 6 maanden, noteerden we al 2544 websitebezoekers per maand, maar vooral de conversies (16) en de contactformulieren (7) begonnen ook binnen te lopen. De inspanningen werden dus beloond.

In oktober 2023 zijn we gestart met Meta campagnes als extra, naast de Google ads. De websitebezoekers stegen verder door naar 4860 per maand, de conversies naar 45 en contactformulieren naar 30 (dus 1 per dag of 1,5 per werkdag).

In december 2023 noteerden we 5454 bezoekers per maand, 52 conversies en 36 contactformulieren. We kwamen stilaan op het maximum bereikbare met de bestaande website en bespraken met Benjamin hoe we de volgende stap in groei konden realiseren.

In januari 2024 zijn we gestart met een volledig rebranding traject en een nieuwe website. In juni 2024 hebben we bij Lead Off de oplevering kunnen realiseren van heel wat offline marketing materiaal:

  • Bannering langs de wegen
  • Golfmateriaal (handdoekjes, tees, golfballen)
  • Balpennen
  • Sleutelhangers
  • Werfdoeken
  • Immoborden
  • Visitekaartjes
  • Wagenbestickering
  • Stickers

Het offline marketing materiaal werkt als ondersteuning en dus hand-in-hand met onze online inspanningen. Naamsbekendheid (nieuwe naam) én leads creëren was het voornaamste doel.

In diezelfde maand, juni 2024, noteerden we 5430 websitebezoekers per maand, met 63 conversies en 46 contactformulieren (1,5 per dag of ruim 2 per werkdag).

Het resultaat

Op een jaar tijd hebben we de stevige uitdaging stapsgewijs kunnen opbouwen naar een huidig resultaat dat de verwachtingen wel degelijk zal kunnen inlossen.

We hebben onze klant bovendien volledig kunnen ontzorgen van alle bovenvermelde activiteiten, terwijl hij zelf zich kon concentreren op het opvolgen van de offertes en uiteraard de werven zelf. Daarmee is zijn bedrijf sneller kunnen groeien. Het heeft ons ook doen inzien dat we onze klanten het best kunnen helpen met een geïntegreerde aanpak voor zowel online als offline ondersteuning. Intussen hebben we dus Lead Off als specialisatie in de markt gezet om naast het online gedeelte (Lead On) onze klanten volledig te kunnen ondersteunen.

De next steps

We blijven werken aan meer conversies en contactformulieren voor Benjamin zodat zijn business kan blijven groeien. Daar draait het uiteindelijk om. En intussen hebben we de juiste experten in huis om zowel online (Lead On) als offline (Lead Off) onze klanten te kunnen ontzorgen zodat ze zich kunnen concentreren op de groei en Leaders worden in hun vak en sector.

Jouw bedrijf doen groeien met online én offline marketing?

Bij Lead On en Lead Off denken we graag met je mee over wat jouw bedrijf nodig heeft op het gebied van marketing. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Leadon logo white