De marketing journey van Vepa Sanitair

Vepa Sanitair is een Belgisch familiebedrijf dat zich toelegt op het ontwerpen en realiseren van complete badkamers en keukens. Met een sterk team van ervaren professionals biedt Vepa een totaalpakket aan, van ontwerp en installatie tot nazorg. Hun aanpak combineert esthetiek en functionaliteit, waarbij ze nauw samenwerken met hun leveranciers en klanten om maatwerkoplossingen te leveren die binnen elk budget passen. Vepa staat bekend om zijn betrouwbaarheid en klantgerichtheid, wat hen tot een vertrouwde partner maakt voor zowel renovaties als nieuwbouwprojecten.

+58%

Meer websitebezoekers

+30%

Meer online aanwezigheid

De vraag van Vepa

Vepa wilde in eerste instantie de online aanwezigheid verhogen zodat meer particulieren de weg vonden naar hun website en hun showroom. Vepa moest dan ook makkelijker vindbaar zijn in de zoekresultaten. De merkbekendheid verhogen was een tweede doelstelling. Beide doelstellingen stonden in functie van de verkoop uiteraard, daar draait het uiteindelijk om, meer badkamers en keukens aan de man of vrouw brengen.

Onze aanpak

Na een grondige analyse, samen met de klant, werd het duidelijk dat er een nieuwe website voor particulieren gebouwd moest worden. Na het vastleggen van de merkidentiteit, gingen we aan de slag met de copywriting, volledig in lijn met de nieuwe stijl van Vepa.

Zodra de website live stond, konden we starten met adverteren op Meta en Google. Dit zorgde meteen voor een boost in websiteverkeer en gemaakte afspraken. De nieuwe website was ook veel makkelijker vindbaar in Google dankzij een doorgedreven SEO-strategie.

Dankzij de goede resultaten van de online marketing aanpak, vroeg Vepa Lead Off om ook hun offline marketing op te nemen. We legden een beschikbaar jaarbudget vast en konden daarmee op zoek naar de beste investeringen. In een eerste fase verzorgden we nieuwe bestickering van de toonzaal in Merelbeke, nieuwe visitekaartjes voor alle experten en maakten we stijlvolle uitnodigingen voor alle leveranciers van de Vepa Kerstmarkt.

Bouwend op dat succes, vroeg de klant ons om ook het openingsweekend van de nieuwe toonzaal in Wetteren en hun billboards aan te pakken. Bedoeling was om de keukens van Vepa specifiek te belichten in deze campagne. De offline campagne omvatte onder andere:

  • straatbanners
  • uitnodigingen voor de leveranciers
  • bestickering van de ramen van de nieuwe toonzaal
  • flyers om uit te delen aan klanten
  • wrappen van een Volkswagenbusje in Vepa-stijl
  • magneten voor op de bedrijfswagens en de Volkswagenbusjes
  • leuke activiteiten tijdens het openingsweekend bv. het ballenbad waar de aanwezigen een bal konden nemen en dan ontvingen ze een gratis Vepa gadget
  • koekendoosjes (in het formaat van het busje) mét bestickering
  • Fotografie tijdens het openingsweekend

Uiteraard kon online ondersteuning voor het openingsweekend niet ontbreken. De maand voor de opening van de toonzaal werd er ingezet op Meta campagnes. Hiervoor werd een specifieke landingspagina gemaakt met meer informatie over de toonzaal en het evenement. Verschillende organische posts versterkten het geheel.

Om de eigen inspanningen nog beter te laten renderen, zijn we ook gaan adverteren via DPG Media in online kranten en op vastgoedwebsites. Op deze manier konden we écht multi-channel werken om het openingsweekend in de kijker te zetten. Dankzij de goede resultaten van de advertenties voor het openingsweekend, beslisten we samen met de klant om te blijven adverteren via deze kanalen.

Onze samenwerking met Lead On is gestart in de zomer van 2023. We hadden dringend nood aan een nieuwe gebruiksvriendelijke website om als Vepa sanitair mee naar buiten te komen. Zo zijn wij bij het jong en dynamisch bedrijf Lead On gekomen. Hier snapten ze dat we geen “gewone“ sanitairwinkel van 12 in een dozijn zijn, en waren ze snel mee in ons verhaal. Met Charlotte als contactpersoon, soms geflankeerd door enkele van haar collega’s, hebben we stap voor stap onze nieuwe website uitgewerkt. Aangezien het zo vlot ging, hebben we Lead Off ook onze campagne laten voorzien voor de opening van onze nieuwe toonzaal in Wetteren en onze billboards. Stress is er altijd voor zo’n toonzaal opening maar Lead On en Lead Off hadden dit zeer goed uitgewerkt zodat het allemaal zeer natuurlijk verliep. De samenwerking gaat steeds verder, ondertussen doen Lead On & Lead Off onze volledige marketing en zitten we meermaals per maand samen om dit steeds verder uit te werken. Dit steeds volgens afspraak en rekening houdend met het door Vepa voorziene marketingbudget. Kortom, we zijn een tevreden klant van Lead On én Lead Off.

Koen

Vepa Sanitair

De next steps

Door het verbeteren van de online aanwezigheid, het vergroten van de merkbekendheid én het stimuleren van de verkopen is Vepa Sanitair een heel tevreden klant. Ze willen heel graag met ons blijven samenwerken om Vepa nog meer te laten groeien in Zelzate, Wetteren en Merelbeke. Hiervoor blijven we adverteren op Meta en Google en doen we de nodige optimalisaties aan de website. En wie weet mogen we binnenkort een nieuw openingsweekend organiseren.

Jouw bedrijf doen groeien met online én offline marketing?

Bij Lead On en Lead Off denken we graag met je mee over wat jouw bedrijf nodig heeft op het gebied van marketing. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Leadon logo white